Úgy látjuk egyre nagyobb az igény az AVR-es áramfejlesztőkre, bivalyerős modellekből is! Erőből pedig nincs hiány, mert a hajtást a legmodernebb HONDA iGX motorszéria biztosítja. Mit is takar ez pontosan? Lejjebb részletesen kifejtjük. Az fix, hogy ilyet többet nem látni a hazai piacon.

 

Mitől jövő generációs a HONDA iGX motorszéria?

  • Az újonnan kifejlesztett, világelső, intelligens STRTM elektronikus szabályozó stabil motorfordulatszámot képes tartani változó terhelési szint mellett is. Az elektronikus vezérlőegység folyamatosan figyeli a fojtószelep nyitását és a motor fordulatszámát, elektronikusan szabályozza a szelepnyitást, hogy állandó motorfordulatszámot tartson fenn, valamint az optimális max. és alapjárati fordulatszám beállítását. 

  • Az elektromos vezérlőegység miatt a fojtószelep-rendszerek elektromos vezetékkel vannak összekötve (Drive-by-wire), nincs többé mechanikusan működtetett vezérlőkábel.

  • Ezenkívül az automatikus üzemanyagszelep és fojtószelep szükségtelenné teszi a felhasználónak az üzemanyagszelep kinyitását és zárását, vagy a szívatást.

  • Az elektronikus üzemanyagbefecskendezés folyamatosan figyeli és optimalizálja a motor levegő/üzemanyag arányát, növeli a megbízhatóságot és kevesebb karbantartást eredményez a karburátorproblémák csökkenése miatt.

  • Öndiagnosztikai funkció: A villogó LED megerősíti a hibát, és megkönnyíti a hibaelhárítást. A motor számítógéphez történő csatlakoztatása részletesebb diagnózist tesz lehetővé, és a kezelő számára a motor működési előzményeinek (üzemidő, indítások száma, figyelmeztetések, hibás működési jelentések stb.) ellenőrzését.

  • Kovácsolt acélból készült hajtórudakkal növelték a szilárdságot és tartósságot, ami szükséges a nagy lóerős motorokhoz.

  • Környezetvédelmi teljesítménye a világon a legmagasabbak közé tartozik, az üzemanyag-takarékosság az azonos osztályú motorokhoz képest körülbelül 15%-kal javult, a kibocsátott zaj pedig 4 dB(A)-t csökkent.

  • Tehát a legfontosabbak:

    • elektronikus fordulatszabályozó (nincs mechanikus alkatrésze ennek a rendszernek pl. rugók, ütközők, bowdenek, állító csavarok);

    • automatikus szivató rendszer;

    • digitális gyújtásrendszer;

    • hosszú élettartamú, olajba merülő vezérműszíj;

    • csendes hangtompító;

    • új, hosszú élettartamú dupla légszűrő;

    • kis erőkifejtésű indítómotor automatikus dekompresszióval;

    • többfunkciós olajriasztás;

    • széles üzemanyag-betöltőnyílás racsnis típusú üzemanyag-betöltő sapkával

 

NSM generátor digitális AVR-rel szerelve:

  • Mikroprocesszor vezérelt digitális automatikus feszültségszabályozóval (AVR-d) ellátott generátor

  • IGBT (szigetelt kapujú bipoláris tranzisztor) kimenet

  • Szinkron, kefés, 2 pólusú

  • Pontos, feszültségtartás (üresjárattól a névleges terhelésig állandósult állapotban, bármilyen teljesítménytényezővel)

  • Minden terhelésen pontosan az 50 Hz frekvenciát tartja

  • Védelem: alacsony sebesség, túlterhelés, gerjesztési túláram, rövidzárlatok, magas üzemi AVR-d hőmérséklet, vezetékszakadás

  • AVR vezérlés: kimeneti feszültség; stabilitás (dinamikus reakció); maximális gerjesztés és max. kimeneti teljesítmény