Úgy látjuk egyre nagyobb az igény az AVR-es áramfejlesztőkre, bivalyerős modellekből is! Erőből pedig nincs hiány, mert a hajtást a legmodernebb HONDA iGX motorszéria biztosítja. Mit is takar ez pontosan? Lejjebb részletesen kifejtjük. Az fix, hogy ilyet többet nem látni a hazai piacon.
Mitől jövő generációs a HONDA iGX motorszéria?
-
Az újonnan kifejlesztett, világelső, intelligens STRTM elektronikus szabályozó stabil motorfordulatszámot képes tartani változó terhelési szint mellett is. Az elektronikus vezérlőegység folyamatosan figyeli a fojtószelep nyitását és a motor fordulatszámát, elektronikusan szabályozza a szelepnyitást, hogy állandó motorfordulatszámot tartson fenn, valamint az optimális max. és alapjárati fordulatszám beállítását.
-
Az elektromos vezérlőegység miatt a fojtószelep-rendszerek elektromos vezetékkel vannak összekötve (Drive-by-wire), nincs többé mechanikusan működtetett vezérlőkábel.
-
Ezenkívül az automatikus üzemanyagszelep és fojtószelep szükségtelenné teszi a felhasználónak az üzemanyagszelep kinyitását és zárását, vagy a szívatást.
-
Az elektronikus üzemanyagbefecskendezés folyamatosan figyeli és optimalizálja a motor levegő/üzemanyag arányát, növeli a megbízhatóságot és kevesebb karbantartást eredményez a karburátorproblémák csökkenése miatt.
-
Öndiagnosztikai funkció: A villogó LED megerősíti a hibát, és megkönnyíti a hibaelhárítást. A motor számítógéphez történő csatlakoztatása részletesebb diagnózist tesz lehetővé, és a kezelő számára a motor működési előzményeinek (üzemidő, indítások száma, figyelmeztetések, hibás működési jelentések stb.) ellenőrzését.
-
Kovácsolt acélból készült hajtórudakkal növelték a szilárdságot és tartósságot, ami szükséges a nagy lóerős motorokhoz.
-
Környezetvédelmi teljesítménye a világon a legmagasabbak közé tartozik, az üzemanyag-takarékosság az azonos osztályú motorokhoz képest körülbelül 15%-kal javult, a kibocsátott zaj pedig 4 dB(A)-t csökkent.
-
Tehát a legfontosabbak:
-
elektronikus fordulatszabályozó (nincs mechanikus alkatrésze ennek a rendszernek pl. rugók, ütközők, bowdenek, állító csavarok);
-
automatikus szivató rendszer;
-
digitális gyújtásrendszer;
-
hosszú élettartamú, olajba merülő vezérműszíj;
-
csendes hangtompító;
-
új, hosszú élettartamú dupla légszűrő;
-
kis erőkifejtésű indítómotor automatikus dekompresszióval;
-
többfunkciós olajriasztás;
-
széles üzemanyag-betöltőnyílás racsnis típusú üzemanyag-betöltő sapkával
-
NSM generátor digitális AVR-rel szerelve:
-
Mikroprocesszor vezérelt digitális automatikus feszültségszabályozóval (AVR-d) ellátott generátor
-
IGBT (szigetelt kapujú bipoláris tranzisztor) kimenet
-
Szinkron, kefés, 2 pólusú
-
Pontos, feszültségtartás (üresjárattól a névleges terhelésig állandósult állapotban, bármilyen teljesítménytényezővel)
-
Minden terhelésen pontosan az 50 Hz frekvenciát tartja
-
Védelem: alacsony sebesség, túlterhelés, gerjesztési túláram, rövidzárlatok, magas üzemi AVR-d hőmérséklet, vezetékszakadás
-
AVR vezérlés: kimeneti feszültség; stabilitás (dinamikus reakció); maximális gerjesztés és max. kimeneti teljesítmény