A legtöbb cég életében megvannak ezek a pozitív-negatív szereplők, kár is lenne tagadni, ami viszont mindig kiemelkedő fontosságú tényező marad, hogy nagykereskedelmi partnerünk megfelelő legyen, sőt, a lehető legjobb legyen. Honnan ismerhetjük fel a jó nagyker céget? Megtaláltuk már az igazit? Összeszedtük a legfontosabb dolgokat, amiket egy jó nagykernek feltétlenül szolgáltatnia kell.
Az első és legfontosabb elvárás, hogy az üzleti partner jól ismerje a terméket amit elad, kívülről-belülről, szétszedve-összerakva. Teljesen reális elvárás az, hogy aki nagykereskedelemmel foglalkozik fenntudjon tartani egy szakszervizt legalább az általa forgalmazott gépek javítására. Mindenképpen ellenőrizd, hogy a Te partnerednél javíthatóak-e az ott vásárolt gépek és nem csak a garancia ügyintézésében segítenek.
A rendelés menete szintén lényeges kérdés. Érdemes utána járni, hogy mennyire rugalmas a partnercég. Személyesen kell-e megrendelni az árut, lehetséges e-mailben vagy - legjobb esetben - online rendelési felületen keresztül kiválasztani a kívánt termékeket? Szorosan a rendeléshez kapcsolódik a vállalat széles kínálata és a raktárkészlete. Nagyon szép és jó, ha többféle lapvibrátorból, betonkeverőből vagy rotációs kapából válogathatunk, de mindez mit sem ér, ha az árura heteket, hónapokat kell várni. Leendő nagyker partnerünk tehát minden igényt kielégítő raktárkészlettel kell, hogy rendelkezzen.
Végül, de nem utolsó sorban: a minőségi kommunikáció. Ez a minőség a rendszerességből és a tudatos tervezésből adódik össze, aminek meg kell nyilvánulnia a hírlevelekben, a szóróanyagokban, az üzlet-nagyker közötti kapcsolatban és a rátermett értékesítő munkatársak szaktudásában is.
Amennyiben partnerünk a felsorolt tényezők legalább 90%-át hosszútávon nyújtani tudja az ügyfél számára, akkor az megtalálta a megfelelő nagykereskedelmi partnert.